Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı, Yazar
Nerede Yaşıyor?
İstanbul
Konuşma başlıkları
Ekran Maruziyeti
Ebeveyn Rehberliği
Çocuklar, Sınırlar ve Kurallar
Otizm
Yemekle İlişkisi Bozulmuş Çocuklar
Çocuğun Yeniden İnşası
YAŞAM ÖYKÜSÜ
İlk ve orta öğretimi Rize’de, liseyi İstanbul’da okudu.
Babasının çok istediği tıp fakültesini kazanarak, Trabzon’da Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden başarı ile mezun oldu. Çocuklara âşık olduğunu fark ettiği için seçtiği çocuk sağlığı ve hastalıkları ihtisasını Bursa’da Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde tamamlayarak Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı unvanını aldı.
Birçok özel kurumda var olma savaşından sonra artık kendi kliniğinde hizmet veriyor.
Bir daha dönmem dediği İstanbul’da kocası, iki çocuğu ve 7 köpeği ile yaşıyor.
Taşraya taşınma hayalleri kuruyor.
Ömür boyu süreceğini düşündüğü fizik, matematik, nörobilim, antropoloji, astronomi birçok bilim dalına dair amatör öğrenciliği tüm hızıyla devam ediyor.
Çocuklar, ağaçlar ve balinaların varlığı hayatını yaşanılır kılıyor.
Kitabı:
Dr. Handan Sarımehmet Kılınç, “Bir Pediatristin Tarihe Notları” ile 25 yıllık pediatri ömrünün tıp dışı yaşamıyla harmanlanarak kendisinde yarattığı birtakım farkındalıkları, ebeveynlerle ve profesyonellerle paylaşarak, çocuklara dair yerleşmiş, kalıplaşmış, mücadele edilmesi zor ön kabulleri yıkmayı amaçlıyor. “Ekran maruziyeti”, “Uyaran eksikliği, “Sosyal ilişki yetersizliği”, “Otizm” ve “Ebeveyn Rehberliği” hakkında düşüncelerini olduğu haliyle tartışarak, örnek vakalarla paylaşıyor.
Bu kitapta iddialı söylemler duymaya hazır olmalısınız!
Arka Kapak:
“… Dünya tarihini yeterince sevilmemiş, değer verilmemiş çocukların büyümüş hâlleri yazmış olabilir mi? Yeterince sevilen, emek verilen, zaman ayrılan, dengeli bir ortamda büyüyen çocuklar yarını değiştirebilir mi?
Çocuk neydi? Nasıl büyürdü? Nasıl düşünürdü? Nasıl hissederdi? Dünyaya şahit olurken ne görürdü? Nasıl öğrenirdi? Tepkilerini yaratan süreç neydi? Bugün yaşadıkları yarınlarını nasıl etkilerdi? Doğdukları andan itibaren oluşturdukları kendilerine has, söz öncesi dilleri nasıl öğrenilirdi? Hayata hazırlanmaları nasıl sağlanırdı? Aslında ne demek istiyorlardı?
Hiçbir şey bilmediğimi fark ettim sevgili okuyucu. Pandemi döneminde yaşadığım aydınlanmaya kadar gerçek anlamda çocukları görmediğimi keşfettim. Onları çok sevmiş ama onları görmemişim! Sistemin bana öğrettikleri beni onlara karşı kör yapmış!
Bildiğim ne varsa kaynağını belirterek, öngördüğüm ne varsa bilimsel temellerini belirterek size anlatacağım. Bunu neden yapıyorum? Çünkü ister ebeveyn ister çocuklara eli değen profesyonel olun, sevgili okuyucu siz benim için hiç tanımadığım ama tanıdıklarımdan daha az önemsemediğim çocuklara elimi uzatma yolumsunuz…”
Sosyal Medya Hesapları