EMRAH BERK

 

Çamur Adam, Kültür Bakanlığı Onaylı Geleneksel El Sanatları Sanatçısı

Nerede Yaşıyor?

Bursa

Konuşma Konu Başlıkları

Beceri Kazanma Yöntemleri ve Sürdürülebilirlik

Öğrenmenin Anatomisi: Bir Yolculuk Rehberi

Usta-Çırak İlişkisi

Başarı Hikayeleri ve İlham Veren Öyküler

İletişim ve Empati

Beyin Yaparak Öğrenir

Öğrenmenin Çocuk ve Yetişkindeki İşlevi ve Etkisi

 

İÇERİK

Yukarıdaki konu başlıkları, tornadan bir çömlek formunun oluşum serüveni eşliğinde sahne performansı şeklinde  uygulamalı olarak anlatılmakta ve gösterilmektedir.

Gözlem ve tekrar yaparak, ustanın doğru iletişim ve rehberliğiyle, bir becerinin çok kısa sürede nasıl geliştiği seyircinin de dahil olduğu gösterimle aktarılmaktadır. Usta-çırak ilişkisi, öğrenmenin nasıl bir süreç olduğu, beceri kazanan için hangi yolların izleneceği sahne performasında uygulamalı deneyimlenmiş olacak.

YAŞAM ÖYKÜSÜ

1982 yılında İzmir’de doğdu. İlköğretimimi, Anadolu’nun topraklarını işleyen çömlekçiliğin varlığını sürdürdüğü Menemen ilçesinde tamamladı. Çalışma kültürünün ön planda olduğu bir ailenin ortanca evladı. Çömlek atölyelerinde büyümeye, 6 yaşında anne sırtında başladım ve ilkokula başlamadan önce iş kültürünün içinde doğmak, serüveninin başlangıcı oldu. Menemen’de değerli ustaların gölgesinde çamurun ilk halini tozunu yutarak ve bağışıklık kazanarak tanıdı.

İlk ustalığını 12 yaşında deneyimledi ve Anadolu’nun hafızası olan çamurla yolculuğu daha da kenetlendi. Deneyim, tecrübe, yetenek, beceri, öğrenme, aktarım ve sorgulama kavramlarıyla küçük yaşında tanışması sayesinde, daha hızlı gelişerek ustasının da vizyonuyla ilerlemekten hiç çekinmedi. Çalışarak okumanın aynı anda yürütülebileceğine yakından tanıklık etti.

22 yaşında sırtında heybesi, elinde asası Anadolu’nun 70 şehrini yürüyerek gezdi ve bu yolculuk sayesinde insan doğası ve Anadolu’nun hafızası olan çamurun tüm dillerini deneyimledi. 24 yaşına geldiğinde, 9 Eylül Güzel Sanatlar Fakültesi’nin daveti üzerine iki dönem çömlekçilik eğitimi dersleri verdi. O dönemde açık öğretim kaydını yaparak liseyi tamamladı.

25 yaşında ilk atölyesini kurdu ve ülkedeki stüdyo çömlekçilik alanında öncü oldu. Çamurla olan iletişimi, içindeki sonsuz varyasyonlarla tanışmasını sağladı ve yeni gelişimlerin varlığına doğru ilerlemesine vesile oldu. 30 yaşında, Çeşme Halk Eğitim Merkezinde çömlekçilik eğitimi açarak ülkede ilk çömlekçilik kursunun başlangıcını yaptı. Aynı merkezde usta eğiticilik yaparken sosyal sorumluluk projelerini de hayata geçirdi. Bunlardan ilki olan Çeşme Çocuk Çamur Şenliği’ni dört yıl boyunca organize etti ve sonrasında proje üç yıl daha sürdü.

Yine aynı dönemde, Uluslararası Seramik/Resim Çalıştayını organize ederek usta eğitici kimliğiyle ülkede ilk çalıştay küratörlüğünü yaptı. Mevlana’nın birlik mesajını içeren çömlek sahne performansı ve görme engelli bir gençle toplum önünde çömlek sahne performansı gerçekleştirdi. Menemen Çömlekçiler Derneği’ni arkadaşlarıyla kurarak, başkan yardımcılığı yapıp meslekteki tasarım gelişimine katkıda bulundu ve Ege Üniversitesi Seramik Bölümünü Menemen ilçesine taşıtmayı başardı.

Ülkenin çeşitli şehirlerindeki özel eğitim okullarına gönüllü olarak eğitimler verdi. Çömlekçilik mesleğinin kadim olma özelliğini çok erken yaşta keşfetti ve ustasının doğru rehberliğinde işin bilimsel ve deneysel alanlarını araştırıp geliştirdi. Üç şehirde stüdyo çömlekçiliği yaptıktan sonra, memleketi Menemen’de 20 kişiye istihdam sağlayarak atölyesini geleneksel yöntemlerden makine parkuruna çevirdi ve bir süre seri üretim yaptı.

Mesleğindeki ilerlemeler sayesinde çeşitli üniversitelerde çalıştaylara ve seminerlere konuşmacı olarak katıldı. Çömlekçilikle ilgili hem pedagojik hem de akademik alanda öğrendiği tüm bilgileri ve deneyimleri “Anadolu’nun DNA’sı” adında bir kitapta topladı.

Sanatçı çalışmalarını şu anda Bursa’daki atölyesinde sürdürüyor.

İlgi alanları; Felsefe, kimya, simya, fizik, mistisizm, Şamanizm, okültizm, malzeme bilimi, okumak, keşif, araştırma/geliştirme, toprakla iletişim ve şifa, idealizm

Sosyal medya hesapları